perjantai 24. huhtikuuta 2015

Koska on oikea aika?

Koska olisi hyvä aika mennä sovittamaan hääpukuja? Tätä olen pyöritellyt mielessäni jo tovin ja aina vain lyönyt kapuloita omiin rattaisiini. Minun hääpukubudjettini tulee olemaan pieni. Pelkäänkin, että jos lähden liikkeeseen sovittamaan pukua, niin sieltä ei löydy mitään budjetilleni sopivaa. Tai sitten repsahdan kokeilemaan (ainakin tällä hetkellä) liian kalliita pukuja ja rakastunut sellaiseen, jonka hintalappu saa minut näkemään tähtiä. Sen verran monta jaksoa olen myös katsonut sarjaa "hulluna häämekkoihin", että tiedän liian kalliiden pukujen sovittamisen olevan se viimeinen virhe.

Minulla on selkeä visio, millaisen hääpuvun haluaisin. Mutta nyt törmäsin tori.fi palvelussa pukuun, joka ei ole yhtään sellainen kuin olen ajatellut, mutta jostain syystä avaan jatkuvasti sivuston toiseen välilehteen ja tuijotan pukua. Siinä on jotain sellaista, mikä saa sydämeni hieman läpättämään. 


Se ei ole kapea, se ei ole ivoryn sävinen, siinä ei ole pitsiä. Ja nämä olivat ne kriteerit, joilla olen pukua zoomaillut. Sen sijaan tuossa puvussa on jotain majesteettisen juhlavaa. Se mahtuisi budjettiini. Minä saattaisin jopa mahtua pukuun. Korkeintaan sentistä tai parista se voisi jäädä kiinni. Näissä kuvitukuvapuvuissa on jotain samaa henkeä kuin katseeni vanginneessa puvussa.

Joten pitäisikö minun rohjeta kysyä, voisiko pukua tulla sovittamaan?

Olen vain kauhuissani, että mitä jos ihastun pukuun silmittömästi? Voinko ostaa hääpuvun näin paljon ennen häitä (vuosi ja kolme kuukautta)? Ja miten minun pitäisi suhtautua siihen, jos päädynkin leveähelmaiseen pukuun, kun olin ehdottomasti päättänyt, etten sitä halua? Jos sitten kuitenkin salaa haluan? Entä jos pidän puvusta, mutta en ole aivan varma, onko se todella The Dress? Miten pystyn olemaan varmasti tyytyväinen päätökseen vielä hääpäivänäkin ja olla vilkuilematta enää muita pukuja?


Mistä tiedän, minkä mallisen puvun haluan, jos en uskalla koskaan mennä mitään sovittamaan, etten varmasti ihastu mihinkään pukuun? Kun samalla kuitenkin toivon, että ihastuisin pukuun niin paljon, että olen varma siitä, että haluan sen hääpäivänä ylleni. Kunhan se ei ole liian kallis. Miksi hääpuvut ovat niin kalliita, kun niitä käytetään vain yhtenä päivänä elämässä?

Miksi on niin hankalaa olla nainen?! Varsinkin nainen, joka pohtii häitä. Hääpukua. 

UGH. Vaikenen.

Ps. Paitsi että vielä yksi miksi. Miksi en voinut vain todeta, että yksinkertainen kotelomekko on se minun juttuni? Tosin ehkä jos häitä vietetään kartanossa, niin sinne sopii paremmin "kunnon" hääpukukin. Mutta silti.

6 kommenttia:

  1. Samoja mietintöjä, paitsi että oon ny sit kuitenki huomenna ehkä menossa sovittamaan yhtä mekkoa, vaikka häihin on rapiat puolitoista vuotta :D Tässä tapauksessa vaan torista löyty just sellanen mitä oon kattellu, mahdollisesti sopivassa koossa ja ihan edullisesti, pakkohan se nyt on tarkistaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siulla on sentään sellainen puku tähtäimessä, jollaista olet ajatellutkin :D toivottavasti tärppää, koska sehän olisi edullista ja täydellistä, jos puku olisi juuri eikä melkein ;)

      Poista
  2. Suosittelen, että käyt sovittamassa. Itse hankin oman mekkoni melko extempore hääkirpputorilta, vaikka häihin oli vielä 2 vuotta aikaa! Tätä ennen olin kyllä ehtinyt käydä sovittamassa hääpukuja liikkeissä pariinkin otteeseen. Vaikka hankin pukuni vähän yllättäen ja kauan ennen häitä, en ole katunut päätöstäni. Itseäni ainakin jää harmittamaan enemmän, jos en edes sovita jotain vaatetta. Kun vaatetta on sovittanut, voi olla helpompaa perustella itselleen, ettei se olekaan se oikea, koska siinä on tämä ja tuo asia huonosti. Hätätilanteessahan jo hankitun mekon voi myydä eteenpäin ja ostaakin jonkin toisen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet aivan oikeassa. Mikä siinä onkin, että omalla kohdalla tekee pikkuisesti asioista muka hirveitä ongelmia, vaikka ratkaisut ovatkin ihan selkeitä. Kokeilemallahan sitä parhaiten tietää, onko puku minua varten vai ei! Ja saattaahan tässä käydä vielä niinkin, että joku ehtii ennen minua, siis sillä välin, kun minä vain kriiseilen, että mitä tehdä ;)

      Poista
  3. Kannattaa käydä sovittamassa! Ethän menetä mitään, oli lopputulos mikä tahansa :) Ja kyllä se vaan niin on, että vasta sovittaessa näkee mikä itselle sopii. Mitäs sitten, jos ostat puvun jo nyt? Sittenpähän on yksi asia hoidettu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lähinnä huolettaa, että olenhan päätökseen tyytyväinen vielä vuodenkin päästä. Ja että sitten myös lopettaisin muiden pukujen katsomisen, etten muuttaisi mieltäni :D mutta nyt on sovitusaika kalenterissa, että parin päivän päästä olen ainakin tämän puvun suhteen viisaampi!

      Poista